Addo Elephant National Park/Inkwenkwezi Reserve - Reisverslag uit Kirkwood, Zuid-Afrika van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu Addo Elephant National Park/Inkwenkwezi Reserve - Reisverslag uit Kirkwood, Zuid-Afrika van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu

Addo Elephant National Park/Inkwenkwezi Reserve

Blijf op de hoogte en volg Ellen

09 November 2012 | Zuid-Afrika, Kirkwood

We zijn uitgezwaaid door Aad en Yvon en beloofd dat we hen via TripAdvisor zullen aanbevelen.
Vandaag gaan we naar het Addo Elephant National Park. Dit park is in 1931 gesticht om de elf overgebleven Afrikaanse olifanten te beschermen. Nu ligt het aantal op ca. 400. En we hebben ze gezien, wat gaaf. Van heel dichtbij hebben we ze kunnen fotograferen en filmpjes gemaakt. Ook waren er zebra's, Warthog, struisvogels, Egyptian Goose, Bushbuck, Kudu, Black Headed Heron en schildpad. Een geweldige ervaring om hier rond te rijden!
Daarna de N2 weer opgepakt. Verderop konden we niet verder omdat de weg door de vele regenval niet begaanbaar was. Dit hadden we al gehoord van Aad en Yvon, dus we waren voorbereid. Via de R67 naar Port Alfred en richting East London. We kwamen om 17.30 uur aan bij Inkwenkezi Privat Game Reserve. Woorden schieten te kort om dit te beschrijven. Met een safari-auto werden we naar de Umnenga Lodge gebracht. Ca. 15 minuten over een onverharde, slechte weg door de busch-busch. De kermis is er niets bij, maar wat gaaf! Boven aangekomen werden we naar onze lodge gebracht. Een ruime tent met een apart gedeelte voor douche en wc. Met uitzicht vanaf de veranda over het Afrikaanse land. Een verrassing waar het water vandaan komt als je onder de douche staat: vanaf een steen aan de bovenkant stroomt het heerlijke water over je heen. En, o ja, in het bed lag een elektrische deken, lachen...We willen niet meer weg hier, het is helaas maar voor 1 nacht.