City tour door Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu City tour door Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu

City tour door Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Ellen

02 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag hebben ons als echte toeristen gedragen. We zijn met de city tourbus door Kaapstad gegaan.
Eerst zijn we lopend naar Victoria en Alfred Waterfront gelopen. Dit is een haven en groot prachtig winkelcomplex.
Het stadion wat voor de WK is gebouwd van de buitenkant bekeken. Je kon om 12 uur een rondrit doen, het was half 11 en we wilden niet 1,5 uur wachten. We zijn tenslotte niet zo lang in Kaapstad;)
Dus toen maar door naar de bus. Een ideale oplossing om de stad in vogelvlucht te zien. Helemaal door de binnenstad gereden met zijn imposante grote gebouwen, zoals bijv. het congrescentrum en de vele prachtige hotels en winkelstraten. Langs de haven zijn we gegaan. District 6 > de geschiedenis ingegaan als een van de krankzinnigste voorbeelden van de apartheidspolitiek. De gezellige, multiculturele wijk was een doorn in het oog van de gemeenteraad en werd in 1982 ontruimd en kreeg de naam Zonnebloem en was bedoeld voor blanken. Maar geen enkele projectontwikkelaar wil er in investeren, zodat het een grote lege vlakte blijft.
Ook langs de populaire stranden Camps Bay en Clifton. Bij Camps Bay zijn we eruit gegaan en hebben heerlijk genoten met uitzicht op het witte strand en de oceaan. Weer geëindigd bij Waterfront, daar nog wat rondgestruind. Uiteindelijk weer met de bus naar het centrum en van daaruit lopend langs de Afrikaanse kraampjes en het station naar ons hotel. Allebei een zonnebril gekocht. Van huis vergeten. De zon is hier zo ontzettend vel, dus een beetje bescherming is zeker nodig.
Het weer is geweldig, gisteren was het 30 graden, vandaag iets koeler, maar zeker ook heerlijk.
We hebben al heel wat Afonso's gezien......de mensen in het hotel zijn heel aardig en vriendelijk.

• 03 November 2012 - 18:10

Tim:

Pap&Mam!

Goed te lezen dat jullie veilig in het zo te horen zonnige Zuid-Afrika zijn aangekomen! En jullie vermaken je uitstekend geloof ik! Zal jullie belevenissen op de voet volgen:) Geniet dervan!

groetjes!