Cape Point en Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Cape Point, Gambia van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu Cape Point en Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Cape Point, Gambia van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu

Cape Point en Kaap de Goede Hoop

Blijf op de hoogte en volg Ellen

03 November 2012 | Gambia, Cape Point

Na vanmorgen onze spullen gepakt te hebben en afscheid genomen van het hotel zijn op stap gegaan richting Cape Point en Kaap de Goede Hoop. Onderweg kwamen we leuke plaatsjes tegen zoals St. James en Fish Hoek. Deze liggen aan de oostkant van het schiereiland in de False Bay. Een paradijs voor de vele surfers. In Simon's Town hebben we stop gemaakt en hebben we de pinguïns bezocht op Boulders Beach. Ze leven daar op een prachtig strand waar je evt. ook met ze kunt zwemmen.
Via een kronkelende kustroute kwamen we aan het natuurreservaat van Kaap de Goede Hoop. Het reservaat werd gesticht om dit unieke gebied te beschermen tegen de bewoning die zich op het schiereiland uitbreidde. Onderweg zagen we struisvogels en 1 vrouwtje met 4 jonkies, heel lief om te zien. Bij Cape Point zijn we omhoog gewandeld en daar genoten we van een geweldig uitzicht. Om stil van te worden. Vanaf een hoogte van 212m. Kijk je uit over een eindeloze oceaan waar op het eind niets te zien is. 6000 km. ligt Antarctica, te ver om ook nog naar toe te gaan, haha.
Kaap de Goede Hoop is het meest zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika.
Toen werd het tijd om richting ons hotel in Stellenbosch te rijden. Via de M310, de prachtige kustroute langs False Bay, waar veel vissers te zien zijn, kwamen we aan in Stellenbosch. Ons hotel heet Oak Village en ligt aan de Hamman Street. Stellenbosch is een van de meest idyllische stadjes in Zuid-Afrika. Het heeft een groot aantal historische gebouwen. Gaan we morgen maar eens ontdekken.

• 03 November 2012 - 21:15

Gerrie:

Hallo Ellen en theo. Heel veel groetjes vanuit het koude Delden. Uit jullie verhalen kunnen we wel lezen dat jullie het goed naar jullie zien hebben. Heel veel plezier. Ook van Gerrit die nu in Amsterdam zit

• 03 November 2012 - 22:44

Wil:

Hallo Ellen en Theo
    Wat een mooi begin van jullie reis en wat hebben jullie al veel gezien, je vertelt het ook mooi zodat je het levendig kunt inbeelden.
    Van Stellenbosch naar....ik ben benieuwd en ook een beetje jaloers ;-)
    Hier is alles goed, inderdaad zoals Gerrie zegt, wel koud maar ja....dat hoort erbij hé? vanmiddag pepernoten gebakken met de kleintjes en veel plezier gehad.
    Ik zou zeggen, genieten maar...........en ik wacht met spanning op het volgende verslag , misschien wat foto's?

groetjes Wilhelmien

• 03 November 2012 - 22:46

Wil:

die laatste opmerking slaat nergens op, zie nu pas de foto's (beetje blond) :-)

• 04 November 2012 - 17:26

Ellen Huitema:

Ja, we hebben het erg naar onze zin. Zuid-Afrika is zo mooi, zoveel te zien en er komt nog zoveel. Het weer is prima hier, vanmorgen zat het wat dicht, vanmiddag was het al weer 25 graden. Verslag van vandaag volgt later. We gaan een lekker eettentje zoeken.